Ulti szabályok

Az ulti játék áttekintése

Ultizni 3 játékos tud 32 lapos kártya paklival.
Minden játszma 3 fő részből áll: a lapok Megkeveréséből, Licitálásból, és Lejátszásból.
Keverés után "általában" mindenki 10 lapot tart a kezében, az asztalon heverő 2 talon lapot pedig a Licitálás során többször is kicserélhetik.
A Licitálás során dől el, hogy ki vállalja a legnagyobb értékű bemondásokat, és mi lesz az adu, mik az elérendő célok.
A Lejátszás során derül ki, hogy a felvevőnek sikerül-e teljesíteni a vállalásait, vagy pedig a 2 védő összefogásával sikerül elbuktatni azt.

A Licitálás során mindenki igyekszik a nála lévő lapokból a lehető legdrágább értékű vállalásokat bemondani, amikkel aztán sok pontot tud elnyerni az ellenfeleitől.
Ha azonban valaki túl sokat vállal, akkor a végén pórul jár és elveszíti azokat a pontokat, amely vállalásokat nem sikerül teljesítenie.
A Lejátszás során a védőknek lehetőségük van megkontrázni a felvevő vállalásai közül bármelyiket, a kontrával ugyanis dupla pontértékek kerülnek majd elszámolásra - ha pedig a felvevő rekontrát mond, akkor négyszeres.
Szintén a Lejátszás elején van lehetőség bemondani a 20 és 40 jelentéseket, ha a vállalások között szerepel a Parti is, és vannak a lapok között filkó-király párosok. Adu színben a dupláját, 40 pontot ér.

Minden piros adus licit kétszer annyit ér, mint ugyanaz nem pirosban.
A lehetséges Licitek a következők:

  • Ulti 4 pontért: a leggyengébb adu lappal, a trómf 7-essel kell megszerezni az utolsó ütést.
  • Parti 1 pontért: minden megszerzett Ász és Tízes 10 pontot ér, plusz az utolsó ütés megszerzője további 10 ponttal gazdagodik, és hozzá számolandók a Lejátszás elején bemondott 20, 40 jelentések. Az nyeri a Partit, aki így több pontot szerez. A felvevő egyedül küzd, a 2 védő ütései pedig összeadódnak. A Talon értékei a védőket gazdagítják.
  • 40-100 licit 4 pontért: a Partinál leírtak alapján vállalja hogy van egy 40-e, plusz szerez mellé még legalább 60 ütés pontot.
  • 20-100 licit 8 pontért: a Partinál leírtak alapján vállalja hogy van egy 20-a, plusz szerez mellé még legalább 80 ütés pontot.
  • Négy Ász 4 pontért: sikeres, ha mind a 4 ászt megszerzi a Lejátszás során.
  • Durchmars 6 pontért: bemondója vállalja az összes ütés megszerzését. Dupla pontértékkel és Terítve egyaránt vállalható, aduval és adu nélkül is, ennek részleteit lentebb találjátok.
  • Betli 5 pontért: bemondója arra vállalkozik, hogy a Lejátszás során egyetlen ütése sem lesz. Tehát a nagyon rossz lap valójában nagyon jó lap :-) főleg hogy Rebetliként 10 pontot, Terített Betliként pedig 20 pontot ér. Betliben sosincs adu.
  • Az UltiStars házi szabályainak összefoglalója

  • Négy Ász játszható, de Durchmarssal nem kombinálható.
  • Az Ulti és a Négy Ász licitek egyenértékűek, egymásra nem mondhatók.
  • Sima partit csak akkor lehet lejátszani, ha egy ultiversenyen már legalább 20 a JátékAlap.
  • Bármit be lehet dobni kontrával a legelején.
  • Védőjátékos által teljesített (vagy bukott) Csendes Ulti, Négy Ász és Durchmars közösen fizet; együtt sírnak / nevetnek.
  • Az adu 7-est Ulti vállalásnál tilos korán kijátszani (ezt csak a relatíve gyakori számítógépes mellékattintások elkerülése végett tiltjuk).
  • Kontrázni és Rekontrázni lehet - további hazárd jellegű kontra fokozatok nincsenek.
  • Csendes száz elérhető több jelentéssel is, pl. 40 és két 20 plusz két tízes ütés.
  • A Parti értéke 1, Csendes Százzal 2, ez Kontra Partival 4, Rekontra Partival pedig 6 pont.
  • A Durchmars és Terített Durchmars licit színjátékos, a tízes helye: Ász, X, Király. Ez kombinálható 40-100, 20-100, Ulti licitekkel, azonban Négy Ásszal csendesen sem.
  • Adu nélküli Durchmars fokozatok: Színnélküli Durchmars, Redurchmars (dupla értékű, de nem terített), Színnélküli Terített Durchmars. Ezek nem kombinálhatók semmivel, a tízes helye pedig: Alsó, X, IX. A Piros Durchmars azt jelenti, hogy piros az adu. Ha pedig valaki nem mondja be, hogy Színnélküli, akkor evidens hogy Színes Durchmarsot vállalt.
  • A Betli játék fokozatai: Betli, Rebetli (dupla értékű, de nem terített), Terített Betli. Piros Betli nincs, hiszen nem lehet piros, se más az adu.
  • Részletes ulti szabálykönyv

    A játék kezdete
    A játékhoz szükség van egy 32 lapos magyar kártyára (szükség esetén francia kártyával is megoldható!).
    Ultizni egyszerre 3 játékos tud. Ha beszáll egy negyedik, akkor valaki mindig kimarad a játékból, és csak a lapokat osztja szét a másik 3 játékosnak.
    Osztáskor az osztótól jobbra ülő játékos 12 lapot kap, a másik kettő 10-et. Mindenki csak a saját lapjait láthatja.
    Általában 6-5-5-6-5-5, vagy 5-5-5-5-5-5-2, netán 7-5-5-5-5-5 arányban szokás kiosztani a lapokat. A játék tehát az óramutatóval ellentétes irányba halad.

    Licit
    Osztás után megkezdődik a licitálás.
    Akinek sok (12) lapja van, le kell tennie 2 lapot talonként.
    A talont lerakás közben más nem láthatja.
    A talonozó választ a bemondások egyikéből, érthetően bemondja, így ő lesz az aktuális felvevő.
    A következő, tőle jobbra ülő játékos ekkor eldönti, hogy benyúl-e a talonért, vagy passzol.
    Ha benyúl, akkor felveheti az asztalon fekvő talon lapjait (elrabolhatja azt), és kicserélheti, majd egy nagyobb értékű bemondást mindenképpen köteles vállalni, így ő lesz az új felvevő.
    Ha benyúlás helyett passzol, akkor nem nyúlhat a talonhoz sem, a felvevő pedig marad az aki eddig volt.
    A licitkör addig folytatódik így, amíg a felvevő is úgy nem dönt, hogy passzol ahelyett, hogy saját vállalásánál erősebbet mondana.
    Emiatt nevezzük önrablós ultinak ezt a változatot, melyben a felvevők igazi válallásuk helyett először kisebb értékűeket is hazudhatnak, később pedig drágábbra korrigálhatják azt.

    Bemondások

    Adujátékok
    Adujátékokban a lapok erősorrendje: Ász, X, Király, Felső, Alsó, IX, VIII, VII.

    Parti (jele: j)
    Adujáték, a felvevő akkor teljesíti, ha több pontértéket szerez ütésekkel, mint ellenfelei összesen.
    Értéke: 1 pont.
    Csendesen nem teljesíthető
    Önmagában is lejátszható figura. Ultival és Négy Ásszal lehet kombinálni. 40-100, 20-100, Durchmars fokozatok, Betli fokozatok nem mondhatók mellé.
    Szerezhető pontok:
    - Minden Ász és Tízes lap 10 pont.
    - Az utolsó ütés megszerzője további 10 pontot kap.
    - Negyven jelentés (adu felső és király a kézben, bejelentve az első lap lehívásával egyidőben) 40 pontot ér.
    - Húsz jelentések (nem adu színből egyszínű felső és király a kézben, bejelentve a darabszámuk az első lap lehívásával egyidőben) 20 pontot érnek.
    - A talonban lévő ászok és Tízesek az ellenjátékosok közös ütéseit gyarapítják.
    Önmagában egy 40 és három 20 jelentéssel csak akkor nyerhetnek Partit a védők (és csak a védők), ha a Talonban is van Ász vagy Tízes lap. A jelentések tehát önmagukban elértéktelendnek.
    Ha mindkét védő úgy dönt, hogy Bedobja lapjait a Lejátszás bármely fázisában, akkor a bedobott Ászok és Tízesek a felvevő ütéseit gyarapítják, függetlenül attól hogy hiba volt-e bedobni.

    40-100 (jele: 4)
    Adujáték, a felvevő akkor teljesíti, ha van egy Negyvene, és mellé legalább 60 pontértéket szerez ütésekkel.
    Értéke: 4 pont.
    Csendesen nem teljesíthető.
    Önmagában is lejátszható figura. Ultival, Négy Ásszal és Durchmars fokozatokkal (Négy Ász nélkül) lehet kombinálni.
    Parti, 20-100, Betli fokozatok nem mondhatók mellé.
    Szerezhető pontok:
    - Minden Ász és Tízes lap 10 pont.
    - Az utolsó ütés megszerzője további 10 pontot kap.
    - A lejátszás eleji 10 lapban kell hogy legyen a Negyven (adu felső-király), értéke 40 pont.
    100 bemondásoknál sem Negyvenet, sem Húszat nem szabad hangosan bejelenteni!
    A talonban levő Ászok és Tízesek az ellenjátékosok közös ütéseit gyarapítják
    Ha mindkét védő úgy dönt, hogy Bedobja lapjait a Lejátszás bármely fázisában, akkor a bedobott Ászok és Tízesek a felvevő ütéseit gyarapítják, függetlenül attól hogy hiba volt-e bedobni.

    20-100 (jele: 2)
    Adujáték, a felvevő akkor teljesíti, ha van egy húsza, és mellé legalább 80 pontértéket ütésekkel.
    Értéke: 8 pont
    Csendesen nem teljesíthető
    Önmagában is lejátszható figura. Ultival, Négy Ásszal és Durchmars fokozatokkal (Négy Ász nélkül) lehet kombinálni. Parti, 40-100, Betli fokozatok nem mondhatók mellé.
    Szerezhető pontok:
    - Minden Ász és Tízes lap 10 pont.
    - Az utolsó ütés megszerzője további 10 pontot kap.
    - A lejátszás eleji 10 lapban kell hogy legyen legalább egy Húsz (nem adu, de egyszínű felső-király), értéke 20 pont.
    100 bemondásoknál sem Negyvenet, sem Húszat nem szabad hangosan bejelenteni!
    A talonban levő Ászok és Tízesek az ellenjátékosok közös ütéseit gyarapítják
    Ha mindkét védő úgy dönt, hogy Bedobja lapjait a Lejátszás bármely fázisában, akkor a bedobott Ászok és Tízesek a felvevő ütéseit gyarapítják, függetlenül attól hogy hiba volt-e bedobni.

    Ulti (jele: u)
    Adujáték, a felvevő akkor teljesíti, ha az adu hetessel megszerzi az utolsó, 10. ütést.
    Értéke: 4 pont.
    Ha az Ulti elbukik, akkor ultimóbuktatási különdíjat is fizetni kell, aminek értéke kontráktól függetlenül 4 pont, csendesen pedig fejenként 2 pont.
    Csendesen is teljesíthető és el is bukható (ha nem volt bemondva, mégis elfogták az utolsó, 10. ütésben), akár a védők részéről is, ekkor értéke teljesítve 2 pont, bukva pedig a csendes ultimóbuktatsi különdíjjal együtt 4 pont.
    Védő által teljesített, vagy bukott csendes ulti kifizetési módja közös, tehát a felvevő fizet mindkettejüknek, vagy fordítva.
    Önmagában nem játszható, kombinálni kell a következő licitek valamelyikével: Parti, 40-100, 20-100, Durchmars egyik fokozata.
    Kombinálható ezen felül Négy Ásszal is, ha nincs Durchmars fokozat a vállalásban.
    Ha mindkét védő úgy dönt, hogy Bedobja lapjait a Lejátszás bármely fázisában, akkor az Ulti sikeresnek tekintendő, függetlenül attól hogy hiba volt-e bedobni.

    Négy Ász (jele: a)
    Adujáték, a felvevő akkor teljesíti, ha mind a négy ászt ütéseivel megszerzi.
    Értéke: 4 pont.
    Csendesen is teljesíthető, ekkor értéke: 2 pont.
    A talonba tett Ászt a védők egyike sem számolhatja el Csendes Négy Ász teljesítéséhez.
    Védők úgy tudnak Csendes Négy Ászt teljesíteni, ha konkrétan az egyik védő üti meg az összes Ászt. Ennek kifizetési módja közös, tehát a felvevő fizet mindkettejüknek.
    Önmagában nem játszható, kombinálni kell a következő licitek valamelyikével: Parti, 40-100, 20-100.
    Kombinálható ezen felül Ultival is.
    Durchmars fokozatokkal nem kombinálható, csendesen sem.
    Ha mindkét védő úgy dönt, hogy Bedobja lapjait a Lejátszás bármely fázisában, akkor a bedobott Ászok és Tízesek a felvevő ütéseit gyarapítják, függetlenül attól hogy hiba volt-e bedobni.

    Színes Durchmars fokozatok

    Durchmars (jele: d)
    Adujáték, a felvevő akkor teljesíti, ha minden ütést megszerez.
    Értéke: 6 pont.
    Csendesen is teljesíthető, ekkor értéke: 3 pont.
    Védők úgy teljesíthetnek Csendes Durchmarsot, ha konkrétan az egyik védő szerzi meg az összes ütést. Ennek kifizetési módja közös, tehát a felvevő fizet mindkettejüknek.
    Önmagában is játszható figura, kombinálni lehet a következő licitekkel: 40-100, 20-100, Ulti.
    Négy Ásszal nem kombinálható, csendesen sem.
    Természesen Betlivel sem kombinálható.
    Ha mindkét védő úgy dönt, hogy Bedobja lapjait a Lejátszás bármely fázisában, akkor a Durchmars sikeresnek tekintendő, függetlenül attól hogy hiba volt-e bedobni.

    Terített Durchmars (jele: td)
    Adujáték, a felvevő akkor teljesíti, ha minden ütést megszerez.
    Ezen felül, az első ütés elvitele után mindenki köteles teríteni lapjait, színek szerint rendezett sorrendben.
    Értéke: 12 pont.
    Csendesen nem teljesíthető.
    Önmagában is játszható figura, kombinálni lehet a következő licitekkel: 40-100, 20-100, Ulti.
    Négy Ásszal nem kombinálható, csendesen sem.
    Természesen Betlivel sem kombinálható.
    Ha mindkét védő úgy dönt, hogy Bedobja lapjait a Lejátszás bármely fázisában, akkor a Terített Durchmars sikeresnek tekintendő, függetlenül attól hogy hiba volt-e bedobni.

    Színnélküli játékok
    Színnélküli játékokban a lapok erősorrendje: Ász, Király, Felső, Alsó, X, IX, VIII, VII.

    Színnélküli Durchmars fokozatok

    Színnélküli Durchmars (jele: nd)
    Színnélküli játék, a felvevő akkor teljesíti, ha minden ütést megszerez.
    Értéke: 6 pont.
    Csendesen nem teljesíthető.
    Csak önmagában játszható figura.
    Mihelyst elbukik, a lejátszás nem folytatható tovább.
    Ha mindkét védő úgy dönt, hogy Bedobja lapjait a Lejátszás bármely fázisában, akkor a Durchmars sikeresnek tekintendő, függetlenül attól hogy hiba volt-e bedobni.

    Redurchmars (jele: ed)
    Értéke: 12 pont.
    Az Értékén kívül mindenben megegyezik a sima Színnélküli Durchmarssal, csak a vállalója bátrabb.

    Színnélküli Terített Durchmars (jele: ntd)
    Az első ütés elvitele után mindenki köteles teríteni lapjait, színek szerint rendezett sorrendben.
    Értéke: 24 pont.
    Az Értékén és a Terítésen kívül mindenben megegyezik a Redurchmarssal, csak a vállalója még bátrabb.

    Betli fokozatok

    Betli (jele: b)
    Színnélküli játék, a felvevő akkor teljesíti, ha nem szerez ütést.
    Értéke: 5 pont.
    Csendesen nem teljesíthető.
    Csak önmagában játszható figura.
    Mihelyst elbukik, a lejátszás nem folytatható tovább.
    Ha mindkét védő úgy dönt, hogy Bedobja lapjait a Lejátszás bármely fázisában, akkor a Betli sikeresnek tekintendő, függetlenül attól hogy hiba volt-e bedobni.

    Rebetli (jele: eb)
    Értéke: 10 pont.
    Az Értékén kívül mindenben megegyezik a sima Betlivel, csak a vállalója bátrabb.

    Terített Betli (jele: tb)
    Az első ütés elvitele után mindenki köteles teríteni lapjait, színek szerint rendezett sorrendben.
    Értéke: 20 pont.
    Az Értékén kívül mindenben megegyezik a Rebetlivel, csak a vállalója még bátrabb.

    Kiegészítés a bemondásokhoz

    Csendes 100 (jele: c1)
    Csak csendesen teljesíthető
    Parti vállalás esetén, a felvevő, vagy a két védő együtt akkor teljesíti, ha jelentéseivel (20, 40) és a Partinál részletezett 10-es értékű ütéseivel (Ászok, Tízesek, utolsó és Talon) legalább 100 pontértéket szerez.
    Elszámolása: kontra nélkül a Partival együtt összesen 2 pont, kontra parti esetén 4, rekontra parti esetén 6 pont számolandó (a Partival együtt).
    Önmagában egy 40 és három 20 jelentéssel csak akkor érhetnek el a védők (és csak a védők) Csendes 100-at, ha a Talonban is van Ász vagy Tízes lap. A jelentések tehát önmagukban elértéktelendnek.

    Aduválasztás, kontrával bedobás

    Licitálás után a felvevő bemondja az adut (ha nem Piros, és nem Színnélküli a vállalása).
    A Licitálás szabályszerű végeztével, de még az első lap lehívása, és bármilyen 20, 40 jelentés előtt, a felvevő rögtön bedobhatja a lapját, ekkor minden vállalását kontrával köteles megfizetni játékostársai számára, és meg kell mutatnia lapjait, vagyis egyben Terítenie is kell.

    Lejátszás

    Ha licitálás után ismeretes az adu is, akkor a lejátszással folytatódik a játék.
    A lejátszás során minden játékos lehív egy-egy lapot.
    Mivel mindenkinél 10 lap van, összesen 10 körre bonthtaó a lejátszás.
    Először a felvevő hív lapot, majd a tőle jobbra ülő játékos, végül aki még nem tett.
    Az első körben a saját lapunk kihívása előtti pillanatban, vagy azzal teljesen egyidőben (tehát még az asztalra helyezett első lap elengedése előtt) kell közölni a jelentéseinket: Húszak száma, Negyven ha van, illetve a Védők kontrái.
    Ha volt kontra, akkor a felvevő rekontráját illetve passzát is meg kell várni.
    Húszak és Negyvenek el is titkolhatók (de csak különösen indokolt esetben, lásd Sportszerűség).

    Ezután lehet eltenni az első kör 3 lapját, vagyis az első ütést.
    A következő hívókörben az hív először lapot, aki az előző ütést eltette, majd ismét a tőle jobbra ülő fog következni lapot hívni.
    Ha valaki úgy gondolja, hogy minden további ütés az övé lesz, akkor lehetősége van csomóra játszani (javasolt inkább Teríteni), azaz az ütések elrakása nélkül, folyamatosan végighívni a lapjait.

    Az ütést az szerzi meg, aki a szabályoknak megfelelően a legerősebb lapot tette le.
    Az adu színű lapok erősebbek a nem adu színű lapoknál.
    Az azonos színű lapok között a Színes vagy Színnélküli lapsorrend a döntő (az Ász a legerősebb, a 7-es a leggyengébb, az Ász után pedig Színjátékban a Tízes, Színnélküliben pedig a Király következik).
    Egy kihívott lapnál mindenképpen gyengébb az a később lehívott lap, aminek a színe sem a korábban hívott lap színével, sem az adu színével nem egyezik meg.

    Az ulti játékszabályai alapján színre színt kell tenni, ha nincs az adott színből, akkor adut kell tenni, és ezek betartása mellett (de csak akkor), ha lehetséges akkor felülütni (íberelni) is kötelező.
    Ha sem a hívott színből, sem aduból nincs valakinek lapja, akkor minenképpen bármit tehet az ütésbe - azt elvinni nem fogja.
    Programozói szemlélettel részletezve ugyanezt:
    (1) Az első játékos bármely lapját lehívhatja, ez lesz a hívott lap.
    (2) A következő játékosok kötelesek a hívott lappal egyező színű lapot tenni az ütésbe, ha rendelkeznek ilyennel.
    (3) A következő játékosok kötelesek adut tenni az ütésbe, ha nem rendelkeznek a hívott színnel.
    (4) Ha sem hívott színű, sem adus lapjuk nincsen, akkor bármit tehetnek az ütésbe.
    (5) Az előző, fontosabb szabályok betartása mellett, a következő játékos köteles megszerezni az ütést, ha képes rá.

    Úgy is mondhatjuk, hogy legfontosabb a színre-színt kényszer, aztán az adukényszer, és csak ezek betartásával a felülütési kényszer. Mindezt csak azért részleteztük ennyire, mert a kezdőknek rövid ideig gondot okoz a megértése, de pár gyakorlati példa után mindenki ráérez.

    Mindig van persze néhány kivétel (-: mint korábban említettük, ultinál csak akkor szabad az adu 7-est lehívni, ha a fenti laphívási szabályok szerint nincsen más szabályos lehetősége!
    Pl. Betlinél Ásszal indulni szabályos, de súlyos Sportszerűtlenség, lásd lentebb.

    Terítés, Bedobás

    A Felvevő a Lejátszás során (ha már mindenki lehívott legalább 1-1 lapot, tehát elhangzottak a jelentések és kontrák is) Terítheti lapjait, de ez a Védők számára semmilyen kötelezettséggel nem jár. Ekkor az aktuális kontra fokozatok lesznek érvényesek, valamint meg kell egyezni az egyes vállalások sikerességében, ha az nem megy akkor végig kell játszani.
    Az egyik Védő csak akkor mutathatja meg és dobhatja be lapjait, ha a Védőtársa ezzel egyet ért.
    Aki már egyszer megmutatta lapjait (szabályosan Terített), az utána nem veheti vissza, Terítve kell hagyni.
    A Terített lapokat kötelező szín szerint rendezni.
    Ha mindkét Védő úgy dönt, hogy Bedobja lapjait a Lejátszás bármely fázisában, akkor (amennyiben nem állapodtak meg másban, internetes játékban pl. nincsen egyezkedésre lehetőség!) az eddigi ütések során már elbukott vállalások sikertelennek tekintendők, függetlenül attól hogy hiba volt-e Bedobni, az eddig el nem bukott vállalások pedig sikeresnek tekintendők, függetlenül attól hogy hiba volt-e Teríteni.
    A Terítések és Bedobások alapelve, hogy nem kötelező, fenti helyes alkalmazása esetén lehetetlen visszaélni vele, csak figyelni kell, hogy senki se dobjon be jó lapot! Aki ultizásra adja a fejét, egyébként sem árt ha figyel, utólag panasznak helye nincs...

    Sportszerűtlenségek és tévhitek

  • Betlinél Ásszal indulni, vagy Durchmarsnál és bármely vállalásnál direkt azonnal kontrával bukó lappal kezdeni Sportszerűtlenség!
  • Bármilyen hibát vétlenül véteni (azért mert valaki kezdő, vagy elnézte, vagy mellékattintott stb.) NEM Sportszerűtlen!
  • Szóvá tenni egy NEM Sportszerűtlen Ultisnak (pl. mert kezdő, vagy elnézte, vagy mellékattintott stb.) hogy Sportszerűtlen, na az Sportszerűtlen!
  • Ultit védőként 4 aduval kontrázni Sportszerű (eleve egyáltalán nem biztos hogy elbukik, ha meg óvatlan benyúlás eredménye akkor meg is érdemli)!
  • Mellékattintott bemondásokat kontrázni NEM Sportszerűtlen, az ilyen kontrát szóvá tenni viszont Sportszerűtlen!
  • Passz pirosat szabályosan Kontrával Bedobni Sportszerű! Ha valaki másnál közben Piros 20-100 Ulti Terített Duri lap van és nem nyúlt be, az az ő baja, az ő szabad döntése volt!
  • Biztosan vagy valószínűleg elbukó vállalást rekontrázni Sportszerűtlen!
  • Piros lapok nélkül 24 pontos vállalásra rányúlni súlyos Sportszerűtlenség!
  • Esélytelen vállalások, benyúlások, laprontások Sportszerűtlenek! (a kontrával bedobásuk javasolt)
  • Piros Ultit lerontani 40-100 Ulti lappal 40-100 Ulti Négy Ászra Sportszerű, sőt erősen ajánlott! Ezt visszarontani Piros 40-100 Ultira NEM Sportszerűtlen! Általánosan semmilyen laprontási kísérlet nem Sportszerűtlen, aminek következtében a próbálkozónak van gyakorlati esélye jobban járni.
  • Másoknak direkt betalonozni, összejátszani, lapokat megbeszélni, direkt rosszul ultizni, direkt védőtárs ellen játszani, bárkit sértegetni, kioktatni, nem csak Sportszerűtlen, de ultishoz nem méltó viselkedés - akkor is ha robotok ellen, vagy azok javára teszi!
  • Fontos még megjegyezni, hogy Internetes ultizásban szóvá tenni ha valaki nem csetel semmit (pl. nem köszön), az is Sportszerűtlen!
    Tehát nem az a bunkó aki nem köszön, hanem aki ezt szóvá teszi!
    Neten aki bunkó, az nem nem-köszön, hanem sérteget!
    Ez kb. 10ezer ultis utáni, 99%-os bizonyosságú tapasztalat, fogadjátok el!
    Gyakorlatilag mindig más oka van annak, ha valaki nem csetel, néhány gyakoribb pálda:

  • most jár itt először, és épp próbál rájönni, hogy a francba kell talonozni
  • mobil készülékről nem képes csetelni
  • rosszul lát
  • telefonon hívják ultizás közben
  • csak simán fáradt és elfelejtette
  • azt hitte hogy már köszönt
  • azt hiszi hogy robotokkal játszik
  • megzavarják pl. otthon a gyerekek, vagy munkahelyen a főnök
  • stb. stb. sosem lehet tudni kit mi zavar a gép mögött
  • mi, adminok mindenkit láttunk már nem-köszönni, bizony, Te sem vagy kivétel, erre bizonyítékunk is van! :-)
  • sőt, a robotok sem köszönnek, de ők sem azért mert bunkók, hanem mert nem tanították meg rá, ráadásul se anyjuk se nyelvük se kezük se eszük :-)
  • A Renonszokkal nem foglalkozunk, mivel a számítógépes ulti kliens hál'Istennek nem enged semmilyen szabálytalanságot!

    Az UltiStars ulti szabályai javarészt azonosak a <Magyar Ulti Szövetség> és a <Magyar Ultisok Országos Egyesülete> szabályaival.

    Országszerte rendkívül eltérő házi szabályok szerint ultiznak önálló csoportosulások, azonban a viták elkerülése végett javasolt az itteni elterjedtebb, hivatalosnak nevezhető, több ezer ultis által elfogadott szabályok szerint ultizni!